Ana Tema:
Kritik Mineraller ve Kritik Altyapı

📌 Bildiri Başlıkları:
• İklim Riskleri
• Dijitalleşme
• Depolama ve Esneklik
• Yasal Düzenlemeler
• Talep Yönetimi

Akademi, kamu ve özel sektör temsilcilerini bir araya getiren bu önemli platformda siz de çalışmalarınızla yerinizi alın.

> Bildiri göndermek ve kayıt olmak için konferans web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

 

www.enerjistratejilerikonferansi.com

isi

TESAB ESA Başvuruları Başladı

Elektrik enerjisi sektöründe bilgi birikimini kurumsal ve sürdürülebilir bir yapı altında buluşturmayı amaçlayan TESAB Elektrik ve Sürdürülebilirlik Ağı Eğitimleri (TESAB ESA) için başvurular başladı. Sektörün önde gelen isimleri aynı çatı altında buluşturan program; akademisyenleri, kamu temsilcilerini ve özel sektör yöneticilerini kapsamlı bir eğitim programında bir araya getirerek katılımcılara çok boyutlu ve vizyoner bir perspektif sunmayı hedefliyor.

Programın açılışı, 11 Nisan 2026 tarihinde Ankara’da yüz yüze gerçekleştirilecek özel bir etkinlikle yapılacak. Açılış programında sektörün üst düzey temsilcileri elektrik sektörünün dönüşüm sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulunacak. Programın kapanış oturumu da yüz yüze düzenlenecek.

Toplam 10 hafta sürecek program kapsamında 38 konuk konuşmacı yer alacak. Programın 60 saatlik eğitim içeriği çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek. Eğitim programı; elektrik üretiminden iletim ve dağıtıma, enerji piyasalarından regülasyonlara, depolama teknolojilerinden yapay zekâ uygulamalarına, sürdürülebilirlikten küresel iklim politikalarına kadar geniş ve güncel bir çerçevede tasarlandı. Yerli ve yabancı eğitimcilerin katkı sunacağı program, teknik derinliği stratejik bakış açısıyla bütünleştirmeyi amaçlıyor.

Ücretsiz olarak sunulan programa katılım sınırlı kontenjanla gerçekleştirilecek. Program sonunda katılımcılara “Katılım Sertifikası”, başarı kriterlerini sağlayanlara ise “Başarı Sertifikası” verilecek.

Son başvuru tarihi 15 Mart 2026.

Başvuru için:

https://tr.surveymonkey.com/r/TESAB-ESA

11 Ekim Dünya Su Gününde, TESAB tarafından EÜAŞ Genel Müdürlüğü tarafından işletilen Sarıyar Barajı ve Hidroelektrik Santrali’ne (HES) GİMAS sponsorluğunda bir teknik gezi düzenlendi. Kamu, özel sektör ve basından 30 katılımcı ile düzenlenen gezide katılımcılar, Türkiye’de büyük güçte kurulan ilk HES ve  tasarlanıp üretilen en büyük yerli Francis tipi hidro türbinin kurulum çalışmalarını yerinde inceledi.

Türkiye’nin en eski hidroelektrik santrallerinden biri olan ve EÜAŞ tarafından işletilen Sarıyar HES’te gerçekleşen teknik gezide, EÜAŞ, TÜBİTAK MAM ve GİMAS uzmanları, projeye ilişkin teknik detayları katılımcılarla paylaştı.

 

1951 yılında dönemin Başbakanı Adnan Menderes tarafından temeli atılan, döneminin en büyük santralı olan Sarıyar HES 4*40 MW toplam 160 MW kurulu gücündedir. İlk iki ünitesi 1956 yılında diğer iki ünite ise 1966 yılında işletmeye alınmış olup yaklaşık 70 yıldır ülkemize enerji sağlayan Sarıyar HES’in rehabilitasyon çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Santrala sahasına  ualşıldığında İşletme Müdürü Sn. Alptuğ Karademir tarafından karşılanan heyet  ilk olarak santral gezisi yapılmış, üniteler ve yapımı hakkında bilgi verilmiş ve EÜAŞ santrallarına sargı üretilen atölyeler gezilmiştir.

Sarıyar HES Rehabilitasyon Projesi EÜAŞ, TÜBİTAK MAM, TOBB ETÜ ve GİMAS işbirliği ile yürütülmekte olup proje kapsamında  kurulan 3,2 metre çap ve 40 MW kapasiteye sahip türbinin yanı sıra; yerli üretim distribütör sistemi, hidromekanik donanımlar ve 2D–3D ölçüm teknikleriyle yürütülen kalite güvence süreçleri de katılımcıların incelemesine sunuldu. İlk ünitenin rehabilitasyonunun yıl sonuna bitirilmesi hedeflenmektedir.