Prof. Dr. Eralp ÖZİL, Doç.Dr. Sedat ŞİŞBOT, Dr. Alper ÖZPINAR ve Dr. Burak OLGUN tarafından hazırlanan 4 ciltten oluşan kitap seti üniversitelerimizin elektrik – elektronik mühendisliği, makine mühendisliği, inşaat mühendisliği, enerji sistemleri mühendisliği bölümlerinde hibe olarak öğrencilerimizin yararlanmasına sunulmuştur.
Enerji sektöründe kaynak eksikliğini gidereceğine inandığımız ve sektör uzmanlarının yararlanabileceği “Elektrik Enerjisi Teknolojileri ve Enerji Verimliliği” kitap setini edinmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
“Türkiye’de Enerji Dönüşümü: Hedef 2053” konu başlığında düzenlenen 2024 yılının ilk TESAB Sohbet etkinliğinde konuk konuşmacımız Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesinde Doç. Dr. İzzet Arı oldu. 11 Haziran 2024 günü EÜAŞ Genel Müdürlüğü Ahmet Tevfik İleri Konferans Salonunda gerçekleştirilen etkinliğe TESAB Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Benli, Yönetim Kurulu üyeleri Y. Hüseyin Yücebaş, Mustafa Taşdemir, EÜAŞ Genel Müdür Yardımcıları ve Daire Başkanlarının yanısıra Eurelectric Çalışma Grupları üyelerinin de katılımı ile 100’ün üzerinde katılımcı ile başladı.
TESAB Genel Sekreteri Ayten Sümer’in açılış konuşması ile başlayan etkinlikte EÜAŞ Genel Müdürü ve TESAB Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Benli katılımcılara hitap ederek EÜAŞ’ın yenilenebilir enerjide daha büyük bir kurulu güce sahip olmasını ve dünyanın sayılı yenilenebilir enerji şirketlerinden birisi haline gelmesini hedeflediklerini söyledi. Türkiye’nin enerji eylem planını katılımcılarla paylaşan Benli, 2035 yılına kadar kurulu gücümüz içerisindeki yenilenebilir enerji payının yüzde 65’e, üretim payının ise yüzde 55’e yükseleceğini söyledi. “Bir başka değişle güneş gücümüzü 3 katına, rüzgâr gücümüzü ise 2 katına çıkaracağız.” diyen Benli, konuşmasına şöyle devam etti: “Şu an Türkiye’nin kurulu gücü 110 bin MW’a ulaştı. Ülkemizin yüksek kapasitesine, birikim ve medeniyet mirasına uygun şekilde yerli ve yenilenebilir kaynaklarımızı daha da artırmayı hedefliyoruz. EÜAŞ ailesi olarak da hedefimiz, yenilenebilir enerjide bugünkünden daha büyük bir kurulu güce sahip olmak. EÜAŞ’ı dünyanın sayılı yenilenebilir enerji şirketlerinden birisi haline getirmek. Bu vizyonla, bütün çalışma arkadaşlarımın katkısıyla hedefimize ulaşacağımıza inanıyorum.”
Konuk konuşmacı Doç. Dr. İzzet Arı “Türkiye’de Enerji Dönüşümü: Hedef 2053” başlıklı sunumunda genel olarak Türkiye özel olarak da EÜAŞ üretim tesislerini değelendirerek Avrupa Yeşil Mutabakatı sonrası ortaya çıkan enerji dönüşüm sürecine dikkat çekti. Geçiş sürecini istihdam boyutuyla ele alan Arı, bu geçisin teknik ve ekonomik boyutlarına değinerek sosyal sorunlara yol açmayacak bir yol haritası çizilmesi gerektiğinin bilinciyle, geçişten etkilenecek çalışanların mağdur edilmeyeceği bir süreç yönetimi gerektiğini vurguladı. Tüm dünyanın enerji dönüşümüne odaklandığını vurgulayan Doç. Dr. İzzet Arı bu süreçte ülkelerin de önceliklerinin değiştiğini vurgulayarak özellikle nadir elementler konusuna eğilinmesinin önemine dikkat çekti.
Etkinlik sonunda TESAB Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Benli konuğumuz Sn. Doç. Dr. İzzet Arı’ya teşekkür ederek TESAB’ın Cumhuriyetin 100. Yılına armağanı olan “Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye Elektrik Tarihi” kitabımızı ve TESAB Yayınlarını takdim etti.
Türkiye Elektrik Sanayi Birliği (TESAB) olarak ilki bu yıl olmak üzere “Enerji Stratejileri Konferansı (ESK2024)”ü düzenliyor. Sektörümüzü sosyal bilimler ve disiplinler arası çalışmalarla buluşturmayı hedefleyen konferansımız, 2-3 Ekim 2024 tarihleri arasında Ankara T.C. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Konferans Salonu’nda gerçekleşecek.
Elektrik Enerjisi Arz Güvenliği, Elektrik Enerjisinde Yenilikçi Yaklaşımlar, Elektrifikasyon ve Enerji Verimliliği ile Sektörün Geleceği, Elektrik Enerjisinde Küresel Strateji ve Politika Yaklaşımları, Çevre ve Elektrik Enerjisi, Elektrik Enerji Ekonomisi ve Hukuku alanlarında 6 ana başlık ve 46 alt başlıkta bildiri toplama usulüyle gerçekleştireceğimiz konferans ile elektrik enerjisi stratejilerinde en yeni yaklaşımları tartışmayı hedefliyoruz.
Cumhuriyetimizin ikinci yüz yılına yakışır bir teknik ve entelektüel habitat oluşturacağına inandığımız ESK2024’ü her iki yılda bir tekrarlamayı planlıyoruz.
“Türkiye Yüzyılına Işık Tut” diyerek bizleri buluşturacak konferansımızın ülkemiz ve sektörümüze yararlı olmasını diler, tüm paydaşların katılımını bekleriz.
Konferans internet sayfası: www.enerjistratejilerikonferansi.com
2023 Yılı İlk TESAB e-SOHBET’i Düzenlendi
2020 yılında başladığımız TESAB e-Sohbet etkinliklerimizin bu yıl ilki 04 Mayıs 2023 günü düzenlendi.
Erdem&Erdem Hukuk’tan Av. Mert Karamustafaoğlu ve Av. Rüştü Mert Kaşka Eurelectric Türkiye Müşteriler ve Yeni Hizmetler ÇG Başkanı Ali Hakan Everekli Koordinatörlüğünde “Elektrik Sektöründe Değişen Dinamikler: Rekabet ve Enerji Verimliliği” hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
TESAB e-SOHBET:Enerji Dönüşüm Sürecinde Termik Santrallar
TESAB ev sahipliğinde Eurelectric Türkiye bünyesinde faaliyet gösteren “Termik & Nükleer Çalışma Grubu” tarafından organize edilen “Enerji Dönüşüm Sürecinde Termik Santrallar.” konulu TESAB e-Sohbet programı çevrimiçi olarak 17 Kasım 2021 saat 14.00-15.00 arasında düzenlendi.
Davetli konuşmacı olarak EÜAŞ Genel Müdürü ve TESAB Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Dr. İzzet ALAGÖZ ve İSKEN A.Ş. Genel Müdürü Sn. Dr. Sırrı UYANIK programımızda katılımcılara “Enerji Dönüşüm Sürecinde Termik Santrallar.” konusunda bilgilerini aktardılar. Programımızın moderatörlüğünü ise Eurelectric Türkiye “Termik & Nükleer ÇG” başkanı Sn. Gülcan KOCA yaptı.
*Zoom platformu üzerinden gerçekleşen çevrimiçi sohbet kaydına aşağıdaki linkten ulaşılabilir.
CIGRE Türkiye Ulusal Komitesi tarafından iki yılda bir düzenlenen Güç Sistemleri Konferansı’nın üçüncüsü Ankara’da gerçekleşti. Güç sistemleri sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getiren GSK 2022 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Konferans Salonu’nda gerçekleşti. Güç sistemleri alanında çalışan akademisyenleri, kamu ve özel sektör temsilcilerini buluşturan konferans 18-19 Ekim tarihlerinde, iki gün boyunca devam etti.
CIGRE Türkiye Ulusal Komite Başkanı Dr. İzzet Alagöz, TEİAŞ Genel Müdür Yardımcısı Muhammer Nuri Aslan, BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, EMO Ankara Şube Başkanı Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu ve CIGRE Türkiye Ulusal Komitesi Genel Sekreteri Ayten Sümer’in açılış konuşmacısı olarak yer aldığı konferansa 35 bildiri sunuldu. Bildirilerin sunulduğu yedi oturum ve “Sistem Dinamik Analizleri: Yeni Zorluklar ve İlerlemeler”, “Doğal Kirlenmiş Silikon İzolatörlerde Kirlilik Ölçümü, Kimyasal ve Elektriksel Test Sonuçları”, “Güç Sistemlerinde Yapay Zeka Uygulamaları” konu başlıklarında gerçekleşirken üç özel oturumun ile Elektrik Tarihimiz paneli ve WiE-NGN Forumu da düzenlendi.
CIGRE Paris Oturumunun bir örneği olan GSK 2022 kapsamında bu yıl bir farkındalık anketi de düzenlendi. Katılımcılara CIGRE Türkiye çalışmaları, enerji sektöründe kadın ve genç görünürlüğü gibi konularda soruların yöneltildiği anket sonuçları kapanış oturumunda değerlendirilerek katılımcılarla paylaşıldı.
Konferans süresince, CIGRE Türkiye Ayna Çalışma Grubu toplantıları da gerçekleştirildi.
İlki 2016’da yapılan Güç Sistemleri Konferansı’nın ikincisi ise 2018’de gerçekleşmişti. 2020’de Kovid-19 salgını nedeniyle iptal edilen Güç Sistemleri Konferansı yaklaşık 400 katılımcı ile sektör uzmanlarını bir araya getirdi.











